Центр политической информации «ДАТА»




2004. КОМІСАРЕНКО Сергій Васильович. Передвиборна програма.

Опубліковано: газета "Голос України", 28 вересня 2004 р.

 

Передвиборна програма
кандидата на пост Президента України

академіка Сергія Комісаренка.

 

     Комісаренко Сергій Васильович – лікар, вчений – академік Національної академії наук та Академії медичних наук України, дипломат, державний і громадський діяч – заступник Голови Ради Міністрів УРСР у 1990–92 роках, перший Посол України у Великобританії у 1992–98 роках, Президент Українського Інституту Миру і Демократії, Президент Всеукраїнської громадської організації інвалідів – “Спеціальна Олімпіада України".

 

Шановні співвітчизники!
     Доля подарувала мені унікальний досвід лікаря, ученого, керівника, дипломата, громадського і державного діяча. Я можу і зобов’язаний використати цей досвід для побудови такого українського суспільства, в якому головним завданням влади всіх рівнів є безпечне, заможне, гідне життя кожного громадянина, доведення добробуту нашого талановитого та працездатного народу до рівня проживання пересічних громадян розвинутих країн Європи та Канади. Для цього в Україні були всі можливості, які не були використані за 13 років проголошення незалежності держави.
     Серед головних завдань Президента України я вважаю наступні:
     - забезпечення духовного та матеріального збагачення громадян своєї країни, охорона їхніх прав і свобод. Створення в Україні справжнього відкритого демократичного суспільства, де права людини у широкому розумінні слова є найбільшою цінністю;
     - збереження і примноження природних та історичних багатств України;

     - охорона ознак національного суверенітету та піднесення міжнародного авторитету України. Я відкритий до співпраці з усіма, хто готовий працювати на благо України. Моя програма передбачає:

 

     І. РЕФОРМУ ЕКОНОМІКИ.
     Головним завданням економічної реформи є повернення економіки із області кримінальних правостосунків у область правостосунків, які основані на Законі. Тіньова економіка годує злочинний світ, породжує корупцію та знекровлює державу.
     Початковими етапами реформи пропонується:
     - відокремити бізнес від політики і влади;
     - використовуючи пропозиції суб’єктів підприємницької діяльності, реформувати систему збирання податків;
     - встановити монополію держави на виробництво та реалізацію горілчаних і тютюнових виробів;
     - забезпечити енергетичну безпеку країни;
     - роздержавлення проводити прозоро, враховуючи виключно інтереси України та зберігаючи контроль над стратегічними об’єктами. Законодавчо визначити методи приватизації високорентабельних галузей та підприємств;
     - максимально залучити до економіки України інвестиції з метою широкого впровадження сучасних “високих” технологій для виробництва конкурентно спроможної продукції та для створення нових робочих місць. Це уможливить повернення в Україну людей, що розбіглися по світу в пошуках будь-якої роботи;
     - забезпечити упорядковану діяльність ринку продукції агропромислового комплексу;
     - створити Державний Акціонерний Земельний банк;
     - сприяти створенню великих сільськогосподарських кооперативів та фермерських господарств як найбільш ефективних з точки зору використання техніки, інфраструктура тощо. Максимально роз’яснювати селянам їхні права та правила правильного господарювання за сучасних ринкових умов. Глибоко впевнений, що селяни України, за умови підтримки з боку держави, можуть жити заможно, забезпечуючи себе пристойним рівнем життя, а країну – якісними продуктами харчування та сировиною.

     Вважаю одним з головних завдань створення рівних умов для підприємців всіх рівнів, заохочуючи розвиток малого і середнього бізнесу. Буду використовувати умови, щоб розкрадачі повернули людям незаконно захоплене народне багатство. Для цього є реальні законні механізми.

 

     II. РЕФОРМУ СУДОВУ ТА ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ.
     Реформування економічної, соціально-політичної та громадських сфер життя людей виявиться марним, коли у країні не буде створена система справедливого, заснованого на Законі, судочинства та не буде впорядкована діяльність правоохоронних органів. Наріжним каменем судової реформи є:
     - незалежність, зокрема фінансова, судів;
     - кваліфікаційна переатестація суддів;
     - відповідальність суддів перед народом;
     - узгодження українського законодавства і практики його застосування у відповідності до європейських стандартів.
     Правоохоронні органи служать народу України, охороняють громадський порядок, захищають життя, здоров’я, честь та майно громадян від протиправних зазіхань. Такі високі обов’язки можуть достойно виконувати лише високоморальні, фізично та психічно здорові, професійно підготовлені та екіпіровані, соціально захищені люди. Тому держава має забезпечити військових та працівників правоохоронних органів і членів їх родин найкращими умовами праці та соціального захисту.

     Першочерговим завданням буде також впорядкування діяльності силових структур (СБУ, МВС, Прокуратури), до яких в нашій країні, до речі, потрібно віднести державну податкову адміністрацію. Зробити їх політично незалежними та перетворити ці структури з однобоко репресивних на такі, що стверджують і забезпечують законність та рівність прав кожної людини, незалежно від посади та ступені родинних зв’язків. Людина та її невід’ємні права є абсолютною цінністю. Буду добиватись повернення довіри людей до силових структур, щоб зробити ці структури дійсно ефективними та справедливими.

 

     Завдання армії полягає у забезпеченні безпеки України та її громадян, у захисті кордонів держави та у відверненні небезпеки з боку можливого ворога. Україні не потрібна армія, у якій танки не рухаються, літаки не літають, а ракети потрапляють не у ті цілі. Тому реформуванню армії треба приділити особливої уваги, повернувши її боєздатність. Комплектування армії має відбуватися на змішаній основі. Офіцери та особи, що підписали контракт – основа армії. Молодь призовного віку проходить обов’язкову військову підготовку за різними формами.

 

     III. ПОЛІТИЧНУ РЕФОРМУ.
     Безумовно підтримую проведення реформи політичного устрою України та досягнення рівноцінного балансу між різними гілками влади. Вважаю за доцільне передати більшість функцій виконавчої влади від Президента до Уряду, який буде затверджуватись Верховною Радою, але робити це з 2006 року після вільного, демократичного обрання нового складу Верховної Ради. Після виборів Президента вважаю необхідним разом з Верховною Радою розробити механізм перехідного періоду на 2005–2006 роки. Гарантую дотримання всіх домовленостей цього періоду.
     Зобов'язуюсь суттєво скоротити Апарат Адміністрації Президента, переглянути його функції і ліквідувати паралелізм у діяльності Адміністрації та уряду.

     Буду добиватись встановлення повноцінного самоврядування населення, передання повноважень державних адміністрацій, призначуваних “згори”, обраним самими громадянами радам і їх виконавчим органам. Забезпечу повну і однакову індивідуальну відповідальність всіх посадових осіб за результати роботи шляхом запровадження системи контролю, імпічменту та примусового відкликання недобросовісних та бездіяльних. Підтримую встановлення громадського контролю над різними гілками влади.

 

     IV. РЕФОРМУ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ.
     Наслідком проведення судової та економічної реформ стане значне збільшення доходної частини бюджету країни.
     Це дозволить:
     - для кожної людини мати гідний рівень зарплатні, пенсії чи стипендії. Необхідно створити умови, за яких чесна праця справді стане запорукою добробуту кожної людини. Якісна праця – гідний рівень життя;
     - запропоную Парламенту та Уряду систему заходів, які забезпечать довести за перші роки Президентства мінімальні пенсії для тих, хто відпрацював більше 25 років, до рівня прожиткового мінімуму, а мінімальну зарплату до 2 рівнів прожиткового мінімуму;
     - реально створити умови для підвищення народжуваності – мінімально у два рази збільшити соціальну допомогу молодим родинам та виплати по догляду за малими дітьми;
     - створити ефективну систему підтримки молоді шляхом кредитування навчання, будівництва житла;
     - відновити систему охорони здоров’я, яка фінансується із державного бюджету (особливо у сільській місцевості, де люди роками не бачать лікарів і не мають навіть мінімальної медичної допомоги). Приділити першочергову увагу боротьбі із поширенням СНІДу, туберкульозом, діабетом та серцево-судинними хворобами. Ввести державний контроль над цінами на ліки. Забезпечуючи конституційні права людей на безплатну медичну допомогу, одночасно впроваджувати страхову та платну медицину для бажаючих;
     - суттєво підвищити зарплату медичним працівникам;

     - реалізувати рівні права людей на природокористування. Припинити незаконне "захоплення" кращих земель та водних ресурсів багатими чи "впливовими" людьми.

 

     V. РЕФОРМУ НАУКИ, КУЛЬТУРИ ТА ОСВІТИ.
     Без розвитку освіти, науки і культури, без духовного збагачення та ретельного збереження історичної спадщини народ України перетвориться у населення. Якщо теперішні тенденції збережуться, Україна втратить все надбання, накопичене минулими поколіннями.
     Щоб цього не сталося, необхідно:
     - перетворити освіту й науку на справжні державні пріоритети, бо тільки своїм високим інтелектом Україна зможе забезпечити гідне місце в світі;
     - приділити увагу формуванню та підтримці справжньої національної еліти, за яку Україні не буде соромно так, як соромно їй за свою "еліту" сьогодні;
     - кардинально змінити систему виділення бюджетних коштів на науку, освіту та культуру, зокрема на збереження пам’яток історії та культури. Зробити акцент на фінансуванні фундаментальної науки та на впровадженні "високих" технологій;
     - підвищити заробітну плату вчителям, професорсько-викладацькому складу ВУЗів та коледжів і працівникам сфери науки. Зарплата вчителів та лікарів має бути вищою за середню зарплату у країні;
     - надати податкові пільги суб’єктам підприємницької діяльності, які фінансують наукові програми, учбові заклади та об’єкти культури;
     - упорядкувати кількість та структуру ВУЗів. Змінити умови та порядок проведення вступних іспитів, забезпечивши рівні умови прийому для абітурієнтів. Суттєво підвищити стипендії студентам;
     - надати вчителям неприватних середніх шкіл статус державних службовців;
     - на протязі 2005 року розробити, разом з Верховною Радою та Урядом, механізм відродження по всій республіці дитячих дошкільних закладів, спортивних шкіл та будинків дитячої творчості;
     - з огляду на жахливий стан, коли в мирний час у країні зростає дитяча безпритульність, жебрацтво, наркоманія та елементарна безграмотність, пропоную терміново створити державну програму боротьби з дитячою безпритульністю, жебрацтвом та неграмотністю;
     - підтримувати заклади культури – не лише національні театри та музеї, але й загальнодоступні бібліотеки, школи естетичного виховання, які несуть духовність найширшим верствам людей. Створити у кожному населеному пункті осередок історії та культури;
     - максимально сприяти розвитку державної української мови та мов і культури національних меншин;
     - широко впровадити інститут Наглядових рад як органу громадського контролю, зокрема на радіо та на телебаченні, залучаючи до роботи у радах відомих та авторитетних діячів науки, культури, освіти і спорту. Наглядові ради мають контролювати норми етики, моралі, якості передач, але не новини та політичні теми;

     - у 2005 році створити в Україні не менше 2 загальнонаціональних громадських телерадіокомпаній з контрольним пакетом акцій у держави. Наглядові ради цих компаній повинні призначатись Верховною Радою за рекомендацією як більшості, так і опозиції. Таким же чином повинні функціонувати не менше 2 двомовних загальнонаціональних газет. Запропоную Верховній Раді прийняти закон, згідно якого жодна структура, незалежно від її фінансових можливостей, не може мати контрольного пакету акцій більше, ніж одного телевізійного каналу.

 

     VI. ЗОВНІШНЯ ПОЛІТИКА УКРАЇНИ.
     Зовнішню політику України визначають інтереси народу України та її геополітичне положення. На Заході та Півдні – ми є сусідами НАТО та ЄС, із Півночі та Сходу – Росії і Білорусі. Суть міжнародної політики України – розумне маневрування та нейтралітет, які відповідають стратегічним інтересам країни, спрямовані на підтримання добро сусідніх стосунків з Росією та Європою, а також із США, на забезпечення миру, законності та порядку на планеті, на плідну співпрацю із найвпливовішими міжнародними організаціями.
     Входження України до військових блоків та економічних союзів має бути стратегічно обґрунтованим та вивіреним і підпорядкованим виключно національним інтересам. Доцільно приймати такі рішення шляхом національного референдуму. Україна може і повинна ініціювати пропозиції по урегулюванню деяких міжнародних конфліктів, здійснювати посередництво на переговорах конфліктуючих сторін.
     Віддаючи належне усім працюючим, планую головний акцент у виборі кадрів державних службовців зробити на максимальне залучення патріотичної, чесної, амбітної і високо освіченої молоді у державне життя. Від цього залежить майбутнє України.
     Я стверджую також, що вся моя попередня діяльність як вченого, дипломата, державного та громадського діяча не мала і не має будь-яких партійних, фінансових чи виробничих інтересів ні з одним з так званих олігархічних кланів України. Буду добиватись, щоб це стало правилом для кожного державного службовця.

<<назад

Сайт работает на BCMS при поддержке https://studiobrand.net